Aproape orice formă de publicitate conține elemente vizuale care trebuie selectate cu atenție și încorporate în mesajul complet pe care trebuie să-l transmită o anumită campanie de marketing. Datorită rolului cheie pe are îl dețin elementele grafice și video, munca de gândire a conceptului vizual și de manipulare a procesului de creație se alocă unui art director, expertul care, pe lângă aplecările artistice, deține și competențe de marketing.
Datorită marketingului, companii multimilionare și-au extins afacerile la nivel mondial, iar mici antreprenori au reușit să-și plaseze ideile pe piață. Trendul investiției în canale de marketing diferite crește de la an la an, ceea ce duce și la creșterea cererii de profesioniști care să lucreze la crearea conținuturilor publicitare, dar și să creeze și să manipuleze identitatea vizuală a oricărui brand.
Programul Art Director din cadrul BA Professional a fost gândit astfel încât, în termen de 6 luni, să vă pregătească cu cunoștințe concrete din domeniul designului, marketingului, al fotografiei și comunicării prin mesaje vizuale, pregătindu-vă astfel pentru una dintre cele mai dinamice, dar și cele mai creative poziții din sectorul de marketing.
Ce veți învăța?
Combinați arta cu marketingul. Art director-ii trebuie să știe cum influențează elementele vizuale comportamentul grupului țintă pe care un anumit brand vrea să-l targeteze cu conținutul său. Combinând formele, culorile, fonturile și alte elemente, art director-ii creează un design care va transmite cel mai bine mesajul selectat. Așadar cu ajutorul designerului din echipa sa și în colaborare cu copywriter-i, își transpune ideea în produs final. Ca să stăpâniți toți acești pași, programul Art Director vă oferă cunoștințe din domeniul construirii identității corporative, al analizării efectelor strategiilor de marketing, al comunicării digitale și al publicității etc.
De la viziune la acțiune. BA Professional vă facilitează cunoașterea fiecărei părți a procesului creativ, de la concept la realizarea acestuia. De asemenea, vă face cunoscute toate provocările și deciziile care stau în fața unui art director. Aveți la dispoziție cunoștințe și competențe utile din domeniul comunicării, planificării și prezentării conceptului, precum și al manipulării procesului creativ. Acestea sunt toate instrumentele de care aveți nevoie ca să transformați ideea inițială în produsul final ce va realiza efectul scontat.
Tehnologia în slujba creatorilor. Deși aveți în echipă designeri, art director-i și liderii lor, trebuie să știți să lucrați în programe care vă ajută să vă prezentați ideea. Ca să stăpâniți instrumente avansate pentru desen, editarea fotografiilor, producția TV și a altor reclame video, profesori cu experiență din cadrul BA Professional vă vor învăța să folosiți programe precum Photoshop, Premiere, InDesign, Illustrator și vă vor preda tehnici de desen manual, creare a clipurilor video promoționale și bazele designului web.
Planul și programa detaliate sunt AICI.
Cum să aveți succes?
Fiți un manager creativ și responsabil. Având în vedere că poziția de art director presupune conducerea echipei de creație, pe lângă competențe de creare a conceptului vizual de prezentare a produselor și serviciilor, aveți nevoie și de competențe manageriale pentru organizarea și monitorizarea rezultatelor muncii. Alături de profesorii de la BA Professional care vă vor transmite cunoștințe aplicabile, veți asimila competențe de negociere, comunicare în afaceri și gestionare a proiectelor și veți învăța cum să manipulați întregul proces de prezentarea grafică.
Adaptați aspectul vizual la obiectivele și caracteristicile brandului. Deciziile unui art director influențează întreaga campanie de marketing și imaginea în public a companiei. Ideile unui art director și modalitatea de a le implementa determină efectul reclamelor, precum și profitul brandului. De aceea, este foarte important să cunoașteți relația dintre design și lumea de afaceri și să recunoașteți ce strategie i se potrivește cel mai bine clientului vostru.
Despre crearea și adaptarea identității vizuale, precum și despre tehnici eficiente de luare a deciziilor, veți învăța la BA Professional. Astfel, veți fi pregătiți să vă demonstrați calitățile de art director profesionist.
Transformați-vă creativitatea într-o sursă de câștig
Având în vedere că un art director este responsabil pentru aspectul complet al revistei, emisiunii de televiziune, companiei, el ocupă un loc special în sectorul de marketing. Persoanele care pot îndeplini toate cerințele pe care le implică această poziție sunt recompensate cu salarii mari, iar în unele domenii, un art director poate câștiga și câteva mii de euro.
Dacă sunteți creativi și aveți „ochi pentru detalii”, este timpul să vă transformați pasiunea într-o ocupație profitabilă – Art Director. Indiferent dacă vă ocupați deja cu designul și doriți să avansați, sau dacă v-ați dorit să vă câștigați existența făcând un lucru interesant, BA Professional vă oferă ocazia ca în 6 luni să dobândiți cunoștințe aplicabile în practică.
Unde veți putea să lucrați?
Cunoștințele deținute de un art director au o sferă largă de aplicare, așadar, după absolvirea școlarizării la BA Professional, vă puteți angaja nu doar în domeniul publicității, ci în orice firmă care are nevoie de prezentări vizuale.
Având în vedere puterea pe care o deține azi designul, vă veți putea alege singuri branșa în care vi se va părea cel mai interesant să vă demonstrați creativitatea. De exemplu:
- echipa de creație a unei agenții de advertising
- un studio de design
- industria de film sau TV
- industria muzicală
- editare
- industria modei
- alte companii care au nevoie de persoane care să creeze și să gestioneze identitatea corporativă
Alegeți branșa pe care v-ar plăcea cel mai mult să o reprezentați, lucrați la imaginea ei vizuală și asigurați-vă venituri mari făcând o muncă creativă și interesantă.